نقشه کشی ساختمان و طراحی پلان - دفتر معماری اپیک تبریز | 36697196-041✔️

نقشه کشی ساختمان و طراحی پلان

یکی از خدمات دفتر معماری اپیک، نقشه کشی ساختمان در تبریز و دیگر شهرها است که با بهره مندی از حرفه ای ترین مهندسین، نقشه کشان ساختمان و پیمانکاران آماده ارائه خدمات به همشهریان خود می باشد. برخی از ویژگی های دفتر معماری اپیک که آن را از دیگر خدمات ساختمانی مجزا کرده است. می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- بهره گیری از متخصص ترین و حرفه ای ترین تیم
۲- بهره مندی از امکانات پیشرفته نرم افزاری با دانش روز بالاترین.
۳- دقت و کیفیت بالای خدمات ارائه شده.
۴- ارائه قیمت بسیار مناسب جهت تحویل به مشتری.
۵- تحویل پروژه در کوتاهترین زمان ممکن.
۶- ارائه پروژه ها به صورت مستقیم و بدون واسطه به مشتریان.
۷- جلب رضایت مشتریان به صورت قلبی به واسطه پروژه بسیار عالی.
۸- ارائه نقشه های به روز و مدرن، با استانداردترین قواعد و سبک روز دنیا.

استفاده حداکثری از فضا

به عنوان مثال یکی از این ویژگی ها در آپارتمان ها که محل اصلی زندگی اکثریت شهرنشین ها در دوران امروزی می باشد، استفاده حداکثری از فضا حتی با وجود متراژ کم می باشد. این امر بدون داشتن یک نقشه مناسب امکان پذیر نمی باشد، امروزه با پیشرفت تکنولوژی نقشه های ساختمانی نمای کلی از ساختمان چه از داخل و چه از بیرون را با نزدیک ترین حالت به سازه اصلی به مصرف کننده خواهند داد که این امر باعث صرفه جویی در زمان و داشتن ساختمان با شرایط دلخواه کارفرما می شود. با توجه به اهیمت نقشه کشی ساختمان، آشنایی با مباحث مربوط به نقشه کشی ساختمان و این رشته در دانشگاه ضروریست، اما در ابتدا نیاز است تا با اصل نقشه کشی و اینکه نقشه کشی چیست آشنا شد.

نقشه ها یکی از ابتدایی ترین وسایل برای توضیح دادن طرح و ایده است

نقشه ها یکی از ابتدایی ترین وسایل برای توضیح دادن طرح و ایده است که در ذهن افراد وجود دارد، بعد از شکل گیری ایده و فرضیه برای انتقال و در میان گذاشتن آن با افراد مختلف نیاز است تا از وسایل مختلف برای ارائه هرچه بهتر و ساده تر ایده خود کمک بگیریم، ابتدایی ترین وسیله ارتباطی صحبت کردن و استفاده از کلام می باشد، اما همیشه این راه پاسخگو نیست، علی الخصوص هنگامی که نیاز به توضیح جزئی تر طرح و طرح هایی خاص مانند طراحی یک ماشین یا یک ساختمان باشد، تنها صحبت کردن برای انتقال ایده کافی نیست و نیاز به استفاده از ابزاری دیگر نظیر تصاویر و نقشه ها می باشد. در رشته های فنی از نوعی زبان ترسیمی که به گونه ای جزء تصاویر می باشند، استفاده می شود که به آن نقشه می گویند.

پیشرفت روزافزون فناوری و مصالح ساختمانی

پیشرفت روزافزون فناوری و مصالح ساختمانی و همچنین فنون جدید در ساخت سازه های مسکونی، تجاری و… باعث اهمیت بیشتر این رشته شده است؛ تلفیق علم و هنر در این رشته به متخصصین توانایی ارائه بهترین طرح ها با توجه به سلیقه هر فرد را می دهد. در رشته نقشه کشی ساختمان فرد در طول دوران تحصیل با انواع مباحث مرتبط با عملیات اجرایی در ساختمان سازی، محاسبات فنی، مواد و مصالح ساختمان سازی، قالب بندی، بتن و فناوری ساختمانی در این زمینه، کار با دوربین های نقشه کشی و… سر وکار خواهد داشت و علاوه بر نقشه کشی به سایر مسائل جانبی نیز تسلط پیدا خواهد کرد.

فارغ التحصیلان نقشه کشی ساختمان می توانند، تحت عنوان نقشه کش در شرکت های ساختمانی استخدام شوند و با استفاده از رایانه و نرم افزارهای مرتبط اقدام به ترسیم نقشه های فاز یک کنند. همچنین با دریافت گواهی های معتبر مهارتی سازمان فنی و حرفه ای می توانند، در تمامی دفتر های فنی و مهندسی جهت همکاری در تیم نقشه کشی مشغول به کار شوند و در نهایت با ادامه تحصیل در دانشگاه و دریافت مدرک دانشگاهی و مهندسی و اخذ پروانه و مجوزهای لازم از سازمان نظام مهندسی می توانند، به طور مستقیم در نقشه کشی ساختمان، طراحی و نظارت به ساخت سازمان ها فعالیت داشته و مشغول به کار شوند.

اهمیت و کاربرد نقشه کشی ساختمان چیست؟

امروزه، حتی برای ساخت یک ساختمان ساده نیاز به دست کم چند نقشه متفاوت است تا این اطمینان به طور کامل حاصل شود که ساختمان طراحی شده دقیقا جزئیات مورد نظر طراح را داراست، هر چه این ساختمان بزرگ تر و تخصصی تر باشد، نقشه های بیشتر و دقیق تری نیاز است، یکی از فازهای ابتدایی در انجام یک پروژه ساخت و ساز، نقشه کشی ساختمان می باشد، نقشه کشی کاری فنی است و نیازمند فردی است که با این کار آشنایی کاملی داشته باشد و از عهده ترسیم و تفسیر نقشه به طور کامل بر آید، نقشه کشی ساختمان یک هنر و کار فنی توامان می باشد، رعایت نکات فنی، ریاضی و ترسیمی در نقشه همه و همه مربوط به قسمت فنی نقشه کشی است که فراگیری آن در کلاس های درسی اتفاق می افتد، مسائل مربوط به زیبایی و شکل ظاهری نقشه ترسیم شده، از زیر شاخه های بخش هنری نقشه کشی است که با تمرین و ممارست در این کار به دست خواهد آمد.

نقشه های فاز دوم

نقشه های فاز دوم که همان نقشه های محاسباتی نیز هستند، مرحله نهایی در طراحی نقشه های ساختمانی یک پروژه می باشند، در این فاز مهندس نقشه کشی پس از تایید نقشه های فاز صفر و یک اقدام به طراحی و اجرای نقشه های مرحله دوم می کند. نقشه های فاز دوم که نقشه های اجرایی نیز خوانده می شوند، شامل کلیه نقشه های معماری، محاسباتی، سازه، تاسیساتی، مکانیکی، الکتریکی و کلیه جزئیات و نوع مصالح و همچنین برآوردهای مالی تقریبی از نظر مقدار مصالح مورد نیاز می شوند. جزئی نگری در این نقشه ها باید به گونه ای باشد که هیچ گونه ابهامی در پروژه باقی نماند.

سخن آخر

برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان، بازدید و مشاوره در خصوص طرح های اجرا شده توسط دفتر معماری اپیک و یا اجرای بازسازی و طراحی دکوراسیون منزل یا طراحی نما آپارتمان خود، با مشاورین شرکت معماری اپیک به شماره ۰۹۱۲۰۷۳۹۲۶۴ تماس حاصل فرمایید